no-img
فروشگاه فایل تب فایل

مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان - فروشگاه فایل تب فایل


فروشگاه فایل تب فایل
محصولات ویژه . . . . . .
گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

DOC
مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان
امتیاز 5.00 ( 2 رای ) مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان">
doc
دی ۲۱, ۱۳۹۶
کمتر از یک مگابایت
17 صفحه
قابلیت ویرایش
۲,۰۰۰ تومان
۲,۰۰۰ تومان – خرید

مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان


مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان

 

چکیده

موفقیت یا شکست سازمان در گرو توانایی آن در تعریف یک استراتژی اثربخش برای کسب مزیت رقابتی پایدار جهت خلق ارزش بلند مدت است. برای کسب قابلیت رقابت پذیری ، مدیران باید بااخذ تصمیمات مناسب در حوزه های تصمیم تولید و عملیات، اهداف عملکردی سازمان از جمله سرعت وانعطاف را تأمین کنند. شرکتهایی که قبلاً از طریق کاهش هزینه، تمایز، صرفه جویی به مقیاس و کیفیت رقابت می کردند، اکنون به دنبال کسب مزیت رقابتی به واسطه استراتژیهای مبتنی بر زمان هستند.

در این نوشتار ضمن تبیین مفهوم و اهمیت مدیریت زمان در فراگردهای تولید و ضرورت اولویت دادن تحلیلهای استراتژیک بر تکنولوژی ، اهداف و استراتژی‌های سه گانه مبتنی بر زمان تشریح می شود.در ادامه، تولید و ساخت مبتنی بر زمان ، به عنوان یک استراتژی مبتنی بر زمان برای شرکتهای تولید و ساخت معرفی می شود.بعد از تبیین استراتژیهای بنیادین کاهش زمان چرخه یعنی حذف و موازی سازی، یک چارچوبی متشکل از شش فعالیت : ساده سازی، استانداردسازی،یکپارچه سازی،دسترسی و کنترل، در تولید و ساخت مبتنی بر زمان ، به عنوان ابزارهایی برای کاهش زمان تناوب ارائه می‌شود.

مقدمه

تلاش برای رسیدن به سرعت مناسب در عملیات، از تازه ترین اقدامات انجام شده برای کسب مزیت رقابتی است. در دهه گذشته، دامنه وسیعی از فلسفه های استراتژیک و عملیاتی ایجاد شده اند تا سازمانهای کسب وکار امروز را متناسب با فضای بازار جهانیِ با رقابت بسیار شدید، منعطف سازند. این فلسفه ها، شامل رقابت مبتنی بر زمان، مدیریت کیفیت جامع، برون سپاری منابع، بازمهندسی کسب و کار و مدیریت تغییر می شود. این اصول و فلسفه ها و ابزارهای مرتبط با آنها، شکل دهنده استراتژی های عملیاتی و کسب و کار برای رهبری کسب وکار در بخشهای تولیدی و خدماتی در اقتصاد جهانی هستند. استراتژی‌هایی که مبتنی بر این فلسفه ها هستند، به عنوان تنها جهت گیری استراتژیک شرکتها یابه عنوان مکملی برای جایگاه استراتژیک سنتی هستندکه بر استراتژی های عمومی رهبری هزینه، تمایز و تمرکز، مبتنی هستند.

از اوایل دهه ۱۹۹۰ ، مفهوم رقابت مبتنی بر زمان که توسط «هوت» و « استاک» مطرح شد، به یکی از اثر بخش ترین استراتژی ها برای کسب مزیب رقابتی منحصر به فرد مبدل شده است.

تولید و ساخت مبتنی بر زمان، به عنوان یک رویکرد منطقی برای مدیریت تولید و عملیات مطرح شده است وهمچنین یک جهت گیری مبتنی بر زمان را در شرکتهای تولید و ساخت مستقر می کند. لازم است که شرکتهای تولیدی، ارکان این مفهوم را به مدیریت عملیات خود منتقل کنند.

در بسیاری صنایع اگر چه کیفیت هنوز به عنوان یک عامل حیاتی موفقیت محسوب می شود، اما دیگربه عنوان منبعی برای مزیت رقابتی منحصربه فرد لحاظ نمی شود. در واقع مشتریان ضمن مطالبه هزینه پایین وکیفیت بالاتر، توجه خود را به در دسترس بودن محصول در هنگام نیاز منعطف کرده‌اند. این تقاضا در تمام طول زنجیره تأمین اثر می‌گذارد.

مقاله استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان در ۱۷ صفحه و قابلیت ویرایش در قالب فایل word را میتولنید با تخفیف از ما بخرید
——————————————-

تب فایل : استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان ,استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان ,استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان – فروشگاه آی تی ,مقالات مدیریت تولید، عملیات و فرآیند ,مقالات ISI مدیریت عملیات : ۶۷ مقاله انگلیسی ترجمه فارسی,مقالات ISI تولید ناب : ۴۳ مقاله انگلیسی + ترجمه فارسی,تحقیق زمان چرخه تولید، مزیت رقابتی استراتژیک ,اهمیت مدیریت زمان در استراتژی و مهندسی تولید,مقاله انتخاب استراتژی تولید مناسب ,دانلود فایل : modiriyate strategy.doc,جستجوهای مربوط به مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان  استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان مقاله ۱۷ صفحه ای مقاله اقتصادی مقاله ای در قالب فایل ورد مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان مقاله قابل ویرایش دانلود مقاله ای درباره استراتژی تولید و عملیات مبتنی بر زمان دانلود رایگان مقاله



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید